Україна може стати незамінною ланкою у відновленні Шовкового шляху
Обсяги залізничного вантажопотоку між Європою та Китаєм постійно збільшуються, і Україна має змогу активно влитися в цей процес. Ще у квітні цього року Global Ocean Link та PCC Intermodal налагодили регулярне пряме залізничне сполучення між Польщею та Україною.
Маршрут прокладено від станції Мостиська на кордоні з Польщею, звідки потяг може дійти до будь-якого європейського сухого порту не довше ніж за 7 днів.
Головною метою даної кооперації стало надання регулярних послуг з перевезення вантажів з України до різних куточків Європи. За перші кілька місяців було доставлено 300 TEU. Однак партнери фіксували постійне зростання попиту. Кожний новий потяг перевозив на 3-5% більше вантажу, ніж попередній. З квітня 2020 року, коли проїзд через кордон для автотранспорту став важчим, залізниця отримувала все більше уваги, що, в свою чергу, також стимулювало розвиток проекту.
Зараз ЄС є найбільшим торговим партнером для України. Минулого року обсяг зовнішньо торгівельних операцій становив 44,6 млрд євро. Тож ринок для перевізників виглядає дуже привабливо. Але навіть натепер 87% вантажів до ЄС прямують в автомобільним транспортом. Відомо, що автотранспорту хронічно бракує дозволів, а попит з боку відправників вантажу зростає, і вони хотіли би отримувати більш передбачувану логістику. Крім того, доставка залізницею дешевша на 15-20%.
Ще одим перспективний напрямок вбачають у розвитку сполучення між ЄС та Китаєм, де останнім часом все частіше використовується залізниця (+30% за останній рік). Україна має вигідне розташування, для забезпечення зручної доставки вантажів. Найбільшою проблемою досі було налагодити сполучення через західний кордон, щоб потрапити до ЄС. Тож повноцінне доручення України до трансконтинентальних залізничних перевезень є лише питанням часу.